• Time : 12:32
  • Date : Sat Jun 27, 2026
  • Visited: : 16
  • News Code : 45310
تمركز شورای سلامت آبیك بر مقابله با بیماری‌های واگیر و ارتقای سلامت روان

نشست شورای سلامت شهرستان آبیک، روز 30 خرداد 1405 با موضوع پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های واگیر (با اولویت التور و هانتا ویروس) و همچنین ارتقای سلامت روان (با اولویت پیشگیری از خودکشی)، برگزار شد.

در ابتدای نشست، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک، با اشاره به ورود به فصول گرم سال، افزایش تردد اتباع و همچنین تغییرات اقلیمی و کمبود منابع آب، نسبت به خطرات بیماری «التور» هشدار داد و یادآور شد که راه انتقال این بیماری از طریق آب یا غذای آلوده است.

دکتر علی دامغانیان با اشاره به نقش موش‌ها و جوندگان وحشی در انتقال «هانتا ویروس»، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و کمپینگ در مناطق روستایی تأکید کرد.

وی، سلامت روان را اولویتی حیاتی و فرابخشی دانست و خاطرنشان کرد: غفلت از این حوزه، با پیوند با بیماری‌های جسمی و هزینه‌های اقتصادی، بار سنگینی بر نظام سلامت و جامعه تحمیل خواهد کرد که مقابله با آن مستلزم همکاری فوری تمامی دستگاه‌هاست.

در ادامه این نشست، رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک، با ارائه مطالبی در قالب ارائه تصویری، جزئیات اجرایی دستور جلسات را تشریح کرد. دکتر ابوذر رئیسوندی، از مدیران ادارات عضو خواست تا در راستای تحقق اهداف سلامت، مسئولیت‌های خود را به دقت اجرا کنند.

در پایان نشست، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان آبیک، با تأکید بر ضرورت پیگیری مصوبات نشست توسط تمامی ادارات، از همکاری آن‌ها در اجرای برنامه‌های سلامت‌محور قدردانی کرد.

دکتر صالحی بر اهمیت ایجاد نشاط و روحیه در جامعه تأکید کرد و از اداره آموزش و پرورش خواست تا در زمینه طرح غربالگری سلامت روان کارکنان و خانواده‌های آنان، گام‌های عملی بردارد.

گفتنی است، این نشست، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد و از فعالان هفته سلامت، جمعیت و هفته بدون دخانیات، توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک، قدرانی شد.

 

 

Ratings Average :  0 |  Ratings Submitted :  0

Tags

    6.3.0
    V6.3.0